Podpora předčtenářské a předmatematické gramotnosti u předškolních dětí
Projekt přináší pestrý a promyšlený soubor aktivit zaměřených na rozvoj klíčových kompetencí dětí předškolního věku.
Zaměřuje se především na jazykovou a matematickou gramotnost, logické myšlení, tvořivost a spolupráci. Velkým přínosem je také zapojení studentů středních a vyšších odborných škol, kteří se aktivně podílejí na přípravě i realizaci činností. Projekt tak propojuje teorii s praxí a podporuje profesní růst budoucích pedagogů.
Interaktivní čtenářské aktivity
Děti si rozšiřují slovní zásobu, porozumění textu i vztah ke knihám prostřednictvím:
- čtení pohádek a příběhů,
- dramatizací, návštěv knihoven a divadel,
- výletů (např. zámek Raduň, muzeum Tatra Kopřivnice).
Tyto zážitky se dále odrážejí v dětských výtvarných a čtenářských aktivitách. Výsledek: rozvoj jazyka, představivosti a empatie hravou formou.
Jazykové hry a tvořivé učení
Říkanky, hádanky, písničky a vyprávění pomáhají dětem rozvíjet výslovnost, slovní zásobu i komunikační dovednosti.
Jazyk je propojen s pohybem a hudbou – učení se tak stává přirozenou a zábavnou součástí dne. Výsledek: podpora komunikace, fantazie a sebevyjádření.
Rozvoj logického a matematického myšlení
Hry, stavebnice a hlavolamy rozvíjejí analytické a prostorové myšlení, soustředění i trpělivost.
Matematické aktivity (počítání, třídění, poznávání tvarů) jsou hravé, praktické a zapojují všechny smysly. Výsledek: děti se učí přemýšlet, spolupracovat a objevovat svět logiky a čísel.
Zapojení studentů
Studenti SOŠ, VOŠ a OU se aktivně zapojili do plánování a realizace aktivit.
Rozvíjeli tak svou podnikavost, kreativitu, komunikační schopnosti a profesní jistotu. Výsledek: cenná zkušenost a motivace pro budoucí pedagogickou praxi.
Projekt naplnil všechny stanovené cíle: rozvoj jazykové a matematické gramotnosti, podpora logického myšlení a tvořivosti, rozvoj sociálních a komunikačních dovedností, propojení vzdělávání dětí a přípravy studentů na pedagogickou profesi.
